FORSIDEN
NOVEMBER MÅNED
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens Ord - BIBELLAND - Andagter
15. juni

Slip glæden løs


 

 

 

2. Kor.5,21: ”Den, som ikke kendte til synd, har han gjort til synd for os, for at vi kunne blive Guds retfærdighed i ham.”

 

2. Kor.8,9: ”I kender jo vor Herres Jesu Kristi nåde, at han for jeres skyld blev fattig, da han var rig, for at i ved hans fattigdom skulle blive rige.”

 

”Lukket på grund af glæde” stod der i et butiksvindue den 5. maj om morgenen i 1945. I fem tunge år måtte danskerne se sig besat af det nazistiske tyranni, og det var forståeligt, at ingen kunne holde glæden tilbage, da budskabet fra England lød: ”I dette øjeblik meddeles det, at Montgomery har oplyst, at de tyske tropper i Holland, Nordvesttyskland og Danmark har overgivet sig” – og budskabet blev gentaget for, at ingen skulle være i tvivl om, at nu var besættelsen ophørt. Glæden brød løs. Mange kom overhovedet ikke i seng den nat, for glæden skulle fejres og snakkes igennem.

 

Det samme skete i 1989, da Berlinmuren faldt. I 28 år (fra 1961) måtte familier og venner leve adskilt, men da muren faldt, brød glæden løs. Ikke et eneste skud var blevet udløst. ”Det umulige blev muligt” sagde forbundskansler Angela Merkel.

 

Jeg synes de to begivenheder kan være et svagt genskin af den frihedstime, der indtraf, da Gud lod sin søn sone alverdens synd. En mur blev nedbrudt, nemlig den mur, som adskilte Gud og mennesker. NU fik mennesket sin retfærdighed, og nu blev vi rige til evig tid på grund af Jesu frivillige stedfortrædende død og opstandelse. NU blev der for alvor grund til glæde, og man forstår Paulus, der kan sige: ”Glæd jer altid i Herren; jeg siger igen: glæd jer!” – Ligesom frihedsbudskabet fra BBC i London måtte gentages, må også Paulus gentage sit budskab: Glæd jer.

 

Jo, der er absolut grund til glæde, når evangeliets sande budskab går op for én. Guds nåderige er fantastisk. Tænk blot på lignelsen om den gældbundne tjener, som får al sin gæld eftergivet, men som på grund af manglende forståelse for den frigivne gæld, mister der det hele, da han ikke kan tilgive én, der kun skylder ham en klatskilling.

 

For nylig læste jeg et par sætninger, som gav mig stof til eftertanke.

 

”Må vi lægge os på sinde, at vi ikke bærer nag til nogen, men tværtimod beder for dem, som med vilje eller af vanvare har skadet eller såret os, så vi forløser kraften i forbønnens tjeneste, og lader velsignelsen udgå fra os selv. Ingen af os kan gøre dette i egen kraft, men ved hans ånd, som bor i os, som endog oprejste Kristus fra de døde, han formår at gøre det i os!”

 

Jeg synes, det er godt sagt, for her berøres det, som virkelig er problemet i menneskelivet. Den manglende tilgivelse over for vor næste. Så lad os være medarbejdere på Guds glæde ved at række den tilgivende hånd ud.

 

Jesus siger i sine afskedsord: ”Bed og I skal få, så jeres glæde kan være fuldkommen. Jo, selveste glædens Herre ønsker at glæden skal være en del af os, Kristi glæde.

 

Jeg har af og til fornøjet mig over en video på you tube, hvor glæden bliver sluppet løs. Det er Familien Kelly, som leverer den. Se engang på You tube: Kelly family – take my hand (live at lorelei) #30. Her slippes glæden løs. Se den herunder eller klik direkte hen til websiden på YouTube http://www.youtube.com/watch?v=Nwv1O1lIaIs










MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002