FORSIDEN
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
CLIPART
SØGESIDE



Dagens Ord Andagt
19. oktober

Levende Tro



2. Timoteus kap. 1 vers 7

Gud har ikke givet os en frygtsom ånd, der gør os modløse, men en ånd, der giver os kraft, kærlighed og sund fornuft.

Vor tillid til Herren - og hvilen i ham - står l forhold til, hvor bundne vi er - af verdens værdier - og andre menneskers mening.

Kun en levende tro kan frelse. En levende tro fører til en levende forbindelse med Frelseren selv. Den giver del i Jesu kraft - og skaber i os et nyt liv. Hvis vi vil opnå lykke, kraft og sejr – så kræver det en helhjertet indsats.

Jakob kap. 2 vers 17-19
:


Hvis troen står alene uden at give sig udtryk i handling, er troen død. Måske vil du indvende: »Nogle tror, andre handler!« Hertil vil jeg svare: »Jeg kan vise dig min tro gennem mine handlinger. Men hvordan kan jeg se din tro, hvis du ikke handler på den?« Tror du virkelig, det er tilstrækkeligt bare at have en trosbekendelse, der siger: »Jeg tror på én, sand Gud.«? Det er godt, at du tror på den ene, sande Gud! Det gør de onde ånder også, men de ryster alligevel af skræk for dommens dag.


Priset være Herren. Han giver os et nyt sind, når vi overgiver os - til hans frelsende nåde. Hvis vi arbejder på vor frelse - med respekt for Guds almagt - og med bæven - og søger, at overgive os helt til Herren, da virker han i os – både, at ville – og, at virke - til hans velbehag.

Vi er ikke skabt til at klare os selv, men til, at være afhængige af Guds hjælp. Gud vil med sit helt eget og geniale styresystem - og på bedste guddommelige vis, styre os igennem livet. For vores del, så skal vi huske, at udvise en vedholdende respekt og taknemmelighed - for alt det, som Gud han yder. Hebræerne kap. 13 vers 20-21 og Hebræerne kap. 10 vers 35-37:


Jeg beder om, at Fredens Gud, som oprejste Jesus fra de døde, vil udruste jer med alt, hvad I har brug for – for, at kunne gøre hans vilje, og at han ved Kristi kraft vil fremelske alt det i os alle, som glæder ham. Æren tilhører Jesus Kristus i al evighed. Amen.


Hold fast på jeres frimodighed, for med den har I udsigt til en stor belønning. I har brug for udholdenhed for at kunne gøre Guds vilje og få det, som Gud har lovet jer. Der er ikke så lang tid tilbage. Skriften siger: »Han, som skal komme, vil komme, og han kommer ikke for sent.


GUD VIL så sandelig, såvel dig, som mig. Lad os HUSKE på, at meningen med Jesu liv på jorden – var, at bane vej for os - til fællesskab med Gud. Der bliver sågar - i netop dette øjeblik, klargjort boliger i Himmelen – så der er plads til alle, som tror på ham. Johannes kap. 14 vers 1-4:

 

»I skal ikke være bange eller urolige. I tror på Gud. Tro også på mig. I min Fars hus er der masser af boliger. Hvis ikke, ville jeg have sagt det til jer, for jeg er på vej hen for at gøre alt klar til, at I kommer. Når alt er parat, kommer jeg tilbage for at hente jer, så I altid kan være sammen med mig der, hvor jeg er. Og I kender vejen, der fører til det sted, hvor jeg skal hen.«


Kærlig hilsen og Guds fred - www.dagens-ord-andagt.dk



Modtag pr. mail

Modtag en ny andagt pr. mail hver dag.
Det er gratis og uforpligtende.
- send en mail med dit navn til mail(at)dagens-ord-andagt.dk
og skriv "Ønsker andagt pr. mail"

 

Du skal ”whiteliste” os, i det mailsystem du bruger.

Vi har op imod 700 daglige modtagere.

Vore mails bliver derfor - for tid til anden, af diverse mailservere, betragtet som spam.

 

Kig evt. i spammappen og marker vore mails som ”ønsket”.

 

Bemærk, at det er nemt, at afmelde dette abonnement.

Ønsker du en dag at afmelde, så besvar blot en mail fra os med ordet ”afmelding”.