FORSIDEN
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens Ord Andagt
2. november

En smuk dag med et godt budskab


 

Es. 44,23: ”Syng, I himle, for Herren har gjort vidunderlige ting! Råb af glæde, jordens dyb! Bryd ud i jubelsang, I skovklædte bjerge! For Herren har vist sin herlighed ved at købe Israel fri.”

 

Det er fredag formiddag og masser af grå skyer dækker himlen. Men lad os ikke glemme, at solen skinner, alt hvad den kan, bag skyerne. Jo, dagen kan være smuk. Det hele kommer an på fokus. Er det de grå skyer eller den skinnende sol, vi lader os inspirere af?

 

I dag læste jeg Es. 44 og blev virkelig opmuntret. Der er nok ikke så mange, der har lagt mærke til den, men for mig er den en af bjergtoppene hos Esajas. Lad os i dag prøve at bestige bjerget og nyde dens udsigt.

 

I vers 23 mærker vi profetens begejstring. Han opfordrer hele skaberværket, inklusive træer, til at juble for Gud har sat sit tydeliggøre finger- og fodaftryk alle steder. Han er den suveræne skaber, der alene formår at skabe alt ud af intet.

 

Esajas begrunder også, hvorfor det er værd at begejstres. Både før og efter jubelopfordringsverset har vi forklaringen. Gud viser os nåde: ”Som en tåge slettede han vor misgerning og som en sky vore synder.” Og i senere står det, at han dannede os fra morders liv. Og har planer for med os.

 

”Han vil stadfæste og fuldbyrde sine tjeneres råd.”(vers 26) Med autoritet siger Gud til sine tjeneres trosord: ”Det skal bygges, det skal ske.” og så kan ingen nok så forhærdet modstander stille noget op. Ingen kan holde Guds hånd tilbage, når den hellige Gud har taget en beslutning om at handle. ”Hans udrakte hånd, hvem kan holde den tilbage?” Es.14,27.

 

Herligt, herligt, så forstår man Esajas begejstring. Gud vil under alle forhold kunne trumfe sin vilje igennem. ”Gud formår at tilintetgøre løgnernes tegn og gøre spåmænd til dårer, som tvinger de vise tilbage, beskæmmer deres lærdom.” (Vers 25).

 

Så lad os betragte dagen i dag som en smuk dag med et godt budskab.

 

”Fortæl det gamle budskab, det bedste, som jeg ved, om Jesu magt og nåde, om Jesu kærlighed.” Ja, sådan lyder opfordringen i en af vore åndelige sange. Vi må hver på vores måde lade de gode nyheder gå videre til en verden, som sukker efter sandhedens ord. 

 

Der står bl.a. i Det gamle Testamente: ”Denne dag er et godt budskabs dag; tier vi stille og venter til i morgen, pådrager vi os skyld; lad os derfor gå hen og melde det i kongens palads.” En udmærket missionsbefaling, hentet ud fra en gl. testamentlig tekst. Der var fire spedalske, som havde set noget, som andre ikke havde set. Derfor følte de et ansvar for at give deres viden videre, og de reddede derved en besat by. 2. Kong. 7,9.

 

Kære Læser: Jeg vil gerne opfordre dig til at læse hele Kapitel 44. Læs f.eks. Es. 44 i Bibelen på hverdagsdansk. Og nyd udsigten. Ordene er til dig og mig - og de gør dagen smuk.


Kærlig hilsen og Guds fred
Gert Grube
-
www.dagens-ord-andagt.dk



Beautiful Day

Med og af Jamie Grace


 

 

 


 

 
   

Service websiden med gratis PDF'ere til download

Bemærk vores service webside med mulighed for gratis download af f.eks. gratis fortællinger og "7 bibelvers" til pungen eller lommen.



MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002