FORSIDEN
JUNI MÅNED
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens Ord - BIBELLAND - Andagter
2. juni

Kærlighedens triumf


 

Johs. 3,16: ”For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.”

Ovenfornævnte bibevers er kendt af de fleste, og kaldes også for ”Den lille bibel”! MEN har vi nu også forstået dens indhold?

Guds kærlighed er den stærkeste magt i verden. Ingen opfindelse, ingen elektricitet, intet lyn, ingen magnetisme eller noget andet kan på nogen måde sammenlignes med Guds kærlighed, som er en megastørrelse ud over alle grænser. Han gav simpelthen det bedste han havde, sin eneste søn, fordi han elskede de gode mennesker, nej, fordi han elskede verden, både de gode og de onde.

Gud ønskede helt igennem at vise mennesket, sin ypperste skabning, hvad han indeholdt, ja, man kan godt sige, at han ville gøre det forståeligt for alle, at hans kærlighed overgår alt. Derfor sendte han Jesus, som med sit liv skulle vise, at Gud er kærlighed. ”Derved er Guds kærlighed blevet åbenbaret iblandt os, at Gud har sendt sin søn, den enbårne, til verden, for at vi skal leve ved ham. Deri består kærligheden: ikke i, at vi har elsket Gud, men i, at han elskede os og sendte sin søn til soning for vore synder.” 1.Johs.4,9-10.

Jesus sagde: ”Større kærlighed har ingen end den at sætte livet til for sine venner.” Johs.15,13. Og Jesus omsatte sine ord til handling. Han satte alt ind på at øse kærlighed ud til sine medmennesker, og da modstanderne ville lukke munden på ham, satte han blot endnu mere ”turbo” på sin kærlighed. Hele den guddommelige magt, som han havde til disposition, gav han afkald på. Ingen bitterhed, intet had, ingen hævnakt kunne presse sig ind i hans sind, for der var kun kærlighed, både til de gode og de onde.

Og da han sagde sit ”Det er fuldbragt!” oplevede han kærlighedens triumf, og vi kan opleve den sammen med ham, hvis vi tror på ham.  Ja, Jesus lovede højt og tydeligt, at han vil komme og tage bolig hos det menneske, der elsker ham og samtidig åbenbare sig for det.

Det er da et budskab, der vil noget. Det er kærlighedens triumf, at Guds egen søn vil tage bolig i et menneskehjerte og at han fremover vil give sig til kende. Han vil simpelthen bekræfte og stadfæste, at han bor i menneskehjertet, med mirakler og tegn. For det er kærlighedens natur, det er kærlighedens triumf.

Så lad os i dag sige tak for kærlighedens triumf, at tilværelsens grundtone ikke er bitterhed, had, misundelse, ondskab, men kærlighed. Jesus satte sit liv ind på at bevise det, og Gud stadfæstede det ved at lade ham opstå fra de døde. HALLELUJA.









MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002