FORSIDEN
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
CLIPART
SØGESIDE



Dagens Ord Andagt
5. oktober

En ægte fornyelse


 

1. Korinter kap. 13 vers 13


Vær altid parat til Herrens genkomst og vær trofaste over for ham. Vær modige og stærke. Hvad I end gør, så gør det i kærlighed!

Livet pulserer uafladeligt inden i os - og rundt omkring os. Når livet - er en usikker størrelse, så gør det en forskel - i hvilket perspektiv, vi ser os selv - og vores liv. Som kristne får vi aldrig - helt og holdent - ro i denne verden.

Med bibelens perspektiv - kan vi lægge vores fortid - ind under Guds tilgivelse, vi kan leve vores nutid i Guds kærlighed - og gå kan ind i fremtiden - med tiltro til Guds nærvær og evige kærlighed. Hebræerne kap. 2 vers 1:


Derfor skal vi virkelig holde fast ved det budskab, vi har hørt, så vi ikke glider bort fra det
.


Det liv vi har fået at leve, skyldes Guds kærlighed. Når vi oplever glæden - over noget godt - og når vi oplever, at blive elsket og holdt af, så skyldes det, at vi er skabt i - og til - kærlighed.

Der er desværre så meget skidt i denne verden. Når der trods alt - også findes godt, så skyldes det Guds kærlighed. Guds kærlighed har sat sig spor i hele verden – i hvert eneste menneskes liv, fordi Gud er kærlighed - og alt hvad han gør, gør han i kærlighed.

Lad os huske det fine, intime og nære i kærligheden, som gør noget ved den, der modtager den.

Gud har lagt det grundlæggende af sit eget væsen, kærlighed, ind i os mennesker, idet vi jo er skabt i Guds billede. Vi er produkter af en kærlig vilje fra Gud, som elsker os – og som har personlig omsorg - for hvert enkelt menneske.

Menneskeligt set, så er det ufatteligt, men for os, der samtaler med Helligånden, er Guds kærlighed - en indiskutabel sandhed.

Lad os juble over alle de mange smil, som kommer fra evangeliet. Gud møder os hver dag - med et tilgivende blik - og et forstående udtryk. Han er i stand til, at få det til, at boble i os – alene på grund af den betingelsesløse nåde. 1. Korinter kap. 13 vers 13:


Der er tre blivende fundamenter: Tro, håb og kærlighed, men størst af dem er kærligheden.

 

En ægte fornyelse - af Helligåndens liv - i sit indre, vækker en længsel efter Guds ord. Helligånden, Jesu Ånd, forvandler bibelen - til et dejligt og stort kærlighedsbrev, til os som tror. Amen.



Du fylder mig med glæde

Lovsang fra Dansk Oase




Modtag pr. mail

Modtag en ny andagt pr. mail hver dag.
Det er gratis og uforpligtende.
- send en mail med dit navn til mail(at)dagens-ord-andagt.dk
og skriv "Ønsker andagt pr. mail"