FORSIDEN
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens Ord Andagt
5. april


Gud er hellig


 

Es. 57,15: ”For dette siger den højt ophøjede, som troner for evigt, og hvis navn er Hellig: Jeg bor i det høje og hellige og hos den, der er knust, hvis ånd er nedbøjet, for at oplive den nedbøjede ånd og oplive det knuste hjerte.”

 

Gud er hellig. Det er gavnligt at minde hinanden om, midt i en tid, hvor man kan opleve, at mennesket bliver sat i centrum, og Guds hellighed bliver nedgraderet – vi lever jo i moderne tider, føjer nogle til.

 

Men Guds hellighed er uafhængig af moderne tider, Gud er hellig, ja, som der står i en salme: ”Gud er Gud, om alle mand var døde.”

 

Profeten Moses oplevede netop den hellighed, da han stod foran den brændende tornebusk og hørte røsten fra oven. Han vidste, at han stod på hellig grund og derfor måtte tage skoene af. Men midt i alt det ophøjede oplevede han også Guds omsorg for det enkelte menneske. Gud kan nemlig rumme universets dybder, men også rumme menneskers problemer – og løse dem.

 

Guds hellighed afskærer mennesker i at møde ham, men han har etableret et mødested, hvor alle inviteres til at møde kærlighedens ophav, vor himmelske far – og mødestedet er Golgata. Her vil alle, store som små, stærke som svage kunne modtage Guds fylde gennem hans søn, Jesus Kristus. Og her har vi evangeliet, det gode budskab, så vi med frimodighed kan synge med på Ingemanns herlige salme: ”Frelseren er mig en hyrde god, hos ham skal jeg intet savne…”

 

Men Guds hellighed befordrer også dom over denne verden, fordi der sker ting, som er afskyeligt i hans øjne. I vort eget land står vi desværre ikke tilbage. Jeg kan blot nævne to datoer. Den 13.juni 1973 og d.15.juni 2012.

 

I forbindelse med den første dato (40 års ”jubilæum” i år) blev aborten indført i Danmark. Systematisk at slå uskyldige børn ihjel er afskyeligt. Selv om det fra myndighedernes side er pakket ind i humanisme, forbliver det et ondskabens produkt. På grund af abortfrigivelsen er vor kultur blevet forhekset.

 

Myndighederne prøver også på at skjule forbrydelsen ved at ændre ordene. Først hed det fosterdrab, senere svangerskabsafbrydelse og nu sidst abort. Man prøver bevidst at skjule virkeligheden.

 

Hver dag bliver der i vort land foretaget ca. 40 aborter – ja, uhyggeligt. Siden 1973 er der blevet slået rundt regnet 700.000 børn ihjel, og sammenstiller vi det med en klog mands udsagn, får det et uhyggeligt perspektiv: ”Et land, der slår sine egne børn ihjel, har ingen fremtid”

 

Den 15. juni 2012 gik det igen galt. Homoloven blev indført i vor kirke. Det vil sige man erobrede en platform foran den hellige Guds alter og forvandlede den til noget afskyeligt i Guds øjne. Også det vil få følger, for man kan nu engang ikke ustraffet kaste uretten (homoloven) i hovedet på rettens Gud. Løgnen kan gradbøjes, vi har de sorte og hvide løgne, men sandheden KAN IKKE GRADBØJES. Hvis man forsøger det, bliver det til løgn.

 

”Vor far, du som er i Himlene, HELLIGET BLIVE DIT navn…” Gud er hellig


Kærlig hilsen og Guds fred
Gert Grube
-
www.dagens-ord-andagt.dk



Need You Now (How Many Times)

med Plumb


 

 

 


 

 
   



Service websiden med gratis PDF'ere til download

Bemærk vores service webside med mulighed for gratis download af f.eks. gratis fortællinger og "7 bibelvers" til pungen eller lommen.




MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002